phom penh- kampot - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Lotte Kool - WaarBenJij.nu phom penh- kampot - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Lotte Kool - WaarBenJij.nu

phom penh- kampot

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

22 November 2015 | Cambodja, Phnom-Penh

eergister ben ik met iris,Sean en Richard naar het tuol sleng museum en de killing fields geweest. daarvoor nog zelf een bezoekje gebracht aan het koninklijk paleis, wat erg mooi was om te zien en mooi gelegen lag aan de rivier. het museum en de killing fields zijn de plekken waar vele mensen uit Cambodja zijn gevangen genomen, op brutale wijze zijn mishandeld en vermoord door ze de kop in te rammen om kogels te besparen. Voornamelijk mensen zoals dokters of mensen met een bril waren slim en daarom gevaarlijk volgens pol pot, die de macht wilde houden. de killing fields zijn massagraven. een momument is gemaakt met de vele schedels, die zijn gevonden. ik werd er stil van toen ik daar rondliep met de audio guide op. het is heel heftig wat hier is gebeurd. Tegenwoordig komen er nog steeds kleding en botten naar boven. vele mensen hadden een armbandje achtergelaten als respect voor de doden bij de massagraven. Na de toer met lee onze tuk tuk driver zijn we eerst even gaan zwemmen in het zwembad van ons hostel en toen in de avond zijn we naar de skybar geweest waar we een mooi uitzicht hadden over phom penh. hele luxe bar/restaurant maar wel even cool om mee te maken. daarna nog een drankje gedaan in de reggae bar waar ik half in slaap viel op tafel haha ik was zo moe. De volgende dag ging ik met de bus naar kampot. de dag begon al goed want ik zag op de envelop van de busticket een andere naam van een hotel staan dus ik was even bang dat de bus naar het verkeerde adres zou gaan. daarom maar even nagevraagd bij receptie en toen hebben ze de bus gebeld of ze inderdaad het goede adres hadden van mijn hostel. dat hadden ze maar ik moest wel betalen voor het telefoontje niet echt service margoed ze kwamen me iig ophalen. Daarna was ik tijdens de busrit uitgestapt bij kep een plaatje dichtbij kampot omdat ik dichtbij het busstation een bordje met dezelfde naam van het questhouse waar ik zou gaan slapen, zag. Ook vroeg ik bij het uitstappen in kep : is dit kampot? En toen kreeg ik dacht ik een soort van ja te horen. dus ik met m'n spullen in een tuk tuk gestapt , zie ik onderweg opeens een bordje welkom in kep. Dus ik verschrikt vragen zijn we in kep en ja hoor we waren ik kep dus ik zei maar ik moet naar kampot . Helaas was m'n bus al weg en heeft de tuk tuk driver een andere bus besteld en moest ik even wachten. ik kon wel huilen,maar gelukkig is alles opgelost en zat ik toevallig in dezelfde bus als Richard. het questhouse in kampot was echt 5 minuten lopen naar ons questhouse ideaal. en een geluk bij een ongeluk kregen we ook nog een upgrade naar een tweepersoonskamer met 2 grote bedden omdat iemand uit de dorm langer wilde blijven. we hebben zelfs een tv met films, heel fijn na zon dagje. we hebben nog even de stad verkend en de zonsondergang gezien bij de rivier die echt super mooi was. het stadje is heel klein maar wel lekker rustig na phom penh. ook heerlijke curry gegeten hier! Vandaag gaan we een toer doen naar kampot en kep, ik ben benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

reis thailand,laos,vietnam voor 2 maanden

Actief sinds 08 Okt. 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 7746

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 08 December 2015

backpackreis 2 maanden zuidoostazie

Landen bezocht: