Sapa 28-30 oktober - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lotte Kool - WaarBenJij.nu Sapa 28-30 oktober - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lotte Kool - WaarBenJij.nu

Sapa 28-30 oktober

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

31 Oktober 2015 | Vietnam, Hanoi

Nadat ik de stad Hanoi had verkend ben ik om 9 uur svonds vertrokken met de sleeperbus wat inhoud dat je stoel een bed is en je voeten in een soort van hok liggen. de bedden waren gemaakt voor kleine Vietnamese mensjes maar toch fijn even een paar uurtjes kunnen slapen. De bus stond nog even stil in Hanoi voordat we uit de bus gingen. Toen we er waren was er helaas niet die ons stond op te wachten behalve andere hamam mensen, mensen in traditionele kleding die ons een toer wilde aanbieden. Uiteindelijk werden we opgepikt door een taxi en naar een questhouse gebracht waar we al genoten van het prachtige uitzicht. Inmiddels was het 7 uur sochtends. We kregen daar een prima ontbijtje. Na het ontbijt zijn we met de lokale gids begonnen aan onze trekking die soms best zwaar was bergopwaarts of vervelend omdat m'n schoen weer eens nat werd van een smal stukje over water. Maar het uitzicht en het enthousiasme van de groep maakte het goed. na een heerlijke lunch en nog een stukje wandelen kwamen we aan bij de homestay en verbleven we bij mensen thuis. we hebben daar ook weer heerlijk gegeten. Na het eten wat spelletjes weerwolven gedaan waar iedereen fanatiek asn mee deed. Weerwolven is een rollen spel waar de weerwolven tegen de dorpinwoners spelen en je moeten raden wie wat is. de volgende dag was het erg regenachtig dus hebben we besloten om geen trekking te doen. we hadden tenslotte ook de lange route gedaan de dag ervoor en sommige hadden buikklachten. Na een heerlijk ontbijt met pannekoeken met banaan en een rijst lunch zijn we een klein stukje gaan lopen naar het punt waar we werden opgepikt met de bus. daarna werden we in de hozende regen afgezet bij het questhouse om nog even te wachten op de taxi die ons weer naar de bus zou brengen. om 4 uur vertrokken we weer in de sleeperbus naaf Hanoi en kwamen rond 11en aan. daarna nog even wat gegeten in een restaurant wat weet heerlijk was allemaal verschillende hapjes. Ze sloten de deuren al waardoor we een soort van opgesloten waren. Ze sloten de deuren omdat ze eigenlijk niet meer open mochten zijn en dan leek het alsof het restaurant dicht was. Daarna lekker gaan slapen.