Chiang kong -huay xai- luang prabang 21-23 oktober - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lotte Kool - WaarBenJij.nu Chiang kong -huay xai- luang prabang 21-23 oktober - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lotte Kool - WaarBenJij.nu

Chiang kong -huay xai- luang prabang 21-23 oktober

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

23 Oktober 2015 | Thailand, Bangkok

Vandaag vroeg opgestaan om de minivan terug te nemen naar chiang mai om vervolgens naar de grens met Laos, chiang kong te gaan. na 6 uurtjes was ik weer terug in chiang mai maar helaas moest ik nog 3,5 uur op de volgende bus naar chiang kong. aangekomen in chiang kong konden we nog niet naar huay xai waar we de boot moesten nemen dus ben ik ingegaan op een aanbod voor een questhouse in chiang kong samen met een Frans stel. we hadden daar mooi uitzicht op de rivier. Daar hebben we nog gekletst met de eigenaar een Fransman die vertelde over het dorpje in het Frans kon het niet heel goed volgen maar was verder een prima avondje na een lekkere pad Thai. de volgende dag werden we opgepikt door een busje na het ontbijt genuttigd te hebben. Die bracht ons naar de douane voor de paspoortcontrole , daarna met een busje naar de grens om het visum te regelen. Vele formulieren later. Een bootkaartje gekocht voor de slowboat. Even gedoe met die kip ., 1 euro is ong 10000 kip. Maar uiteindelijk gelukt half met kip en baht en visum betaal met dollars wat een gedoe. In de rij van het visum kwam ik 2 Nederlandse jongens tegen, daar ben ik op de boot ook mee opgetrokken. We zaten heel chill met z'n 3 in ene vierspersoonzit. Onderweg genoten van de mooie groene bergen en kleine strandjes met bomen. gekaart, gelezen en geschaakt en moppengetapt hebben we de boottocht overleefd. we maakte een tussenstop bij een klein dorpje pak beng waar we een nachtje verbleven om onze boottocht daarna weer te vervolgen. op de waterkant stonden allemaal mensen die een verblijf aanboden uiteindeljk maar eentje gekozen die er okee uitzag. Na onze spullen te hebben gedropt bij het questhouse zijn we gaan eten bij een indiaans restaurant was erg lekker. Na het eten nog wat drankjes gedaan bij de locale bar . Waar we iedereen van de boot weer tegen kwamen. daarna weer lekker gaan slapen om weer vroeg op te staan voor de tweede helft van de boottocht. de volgende ochtend weer een boottocht gemaakt. Weer erg mooi met grote rotsen. Het meeste van de reis geslapen dus ging best snel. Nu in een questhouse in luang prabang. Ik ben benieuwd hoe het hier is.

• 23 Oktober 2015 - 16:01

Peet:

Lieverdje, weer een gezellig verhaal van je, wat heb je al ontzettend veel moois gezien de afgelopen 2 weken en nu al weer in Laos!Fijn dat je zoveel mensen ontmoet,samen dingen ondernemen is wel zo leuk.
    Wat een rijkdom om zoveel leuke ervaringen op te doen! dikke kus xxxx

• 24 Oktober 2015 - 17:48

Martha:

Zóóó! Als je even twee dagen niet inlogt dan lig je meteen een heel stuk op de reis achter, haha! Inmiddels in Laos aangekomen dus. Ik weet van Laos hoegenaamd niets af, dus ik ben zeer benieuwd naar alles wat je daar gaat ondernemen. Leuk! Tot je volgende verslag weer! XXX <3