ko chang - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lotte Kool - WaarBenJij.nu ko chang - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lotte Kool - WaarBenJij.nu

ko chang

Blijf op de hoogte en volg Lotte

04 December 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

gister heb ik hardgelopen en een yoga les gedaan bij de lokale sportschool. de yogales was soms best zwaar maar ook rustggevend, zeker de laatste 10 minuten waar we moesten liggen en naar onze ademhaling moesten luisteren en de lerares ons hoofd even met lavendel ruikende olie ging masseren. daarna de dag ingevuld met zonnen op het strand. vandaag heb ik een toer om het eiland gemaakt met de pickuptruck met bankjes in de achterbsk. alle taxi's hier zijn zo ingericht. tijdens de tocht rond het eiland zijn we naar 2 watervallen, 2 uitkijkpunten, een chinese tempel, vissersdorpje,haven, olifanten center en de mangroeve geweest. de klong plu waterval was erg mooi en was ook nog best een tocht over stenen en rotsen om er te komen. maar zeker de moeite waard. ook al blijft de waterval in luang prabang in laos mijn favoriet. de tempel was heel kleurrijk versierd net als het altaar daarvoor met draken en vogels die uit de ramen leken te komen. rond om de tempel waren vele olifantenbeeldjes te zien op de grond en op de rots in de buurt leuk om te zien. ko chang betekend dan ook olifanteneiland. bij de waterval stond ook een bord met regels, waaronder dat buddhabeedjes als decoratie voor koop en verkoop onrespectvol is en toen dacht ik maar ik heb een hele verzameling.., het bracht toch geluk??
de mangroeve was ook mooi om te zien met allemaal bomen die uit het water staken. door de mangroeve was een soort brug van 1 km gebouwd waardoor je er goed doorheen kon lopen. deed me beetje denken aan chinese muur. de olifanten zaten aan kettingen en konden letterlijk 1 stap zetten en we konden ze niet eens aaien en eten geven dus niet echt bijzonder maar had al een goede ervaring in chiang mai dus maakte me niet erg uit. wel mooie olifant gezien met slachttanden. de haven was ik dan al geweest met het snorkelen maar wel leuk rustigere aan winkeltjes gekeken. daarna net als gister heerlijke rode curry gegeten ,deze keer met verschillende soorten vis, kokosmelk en geserveerd in een kokosnoot. ja van het thaise eten kan ik echt genieten! nog maar een vol dagje ko chang en dan ga ik de zesde alweer naar bangkok. trouwens op de uitkijkpunten had ik heel mooi uitzicht op de omringende eilanden, echt top!

  • 04 December 2015 - 18:12

    Martha:

    Laatste daagjes van een onvergetelijke reis Lotte! Leuk om op afstand een beetje mee gereisd te kunnen hebben. Kijk er ook wel weer naar uit om je een dikke pakkerd te kunnen geven hoor! Geniet er nog van en tot gauw xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

reis thailand,laos,vietnam voor 2 maanden

Actief sinds 08 Okt. 2015
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 7699

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 08 December 2015

backpackreis 2 maanden zuidoostazie

Landen bezocht: