Hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Lotte Kool - WaarBenJij.nu Hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Lotte Kool - WaarBenJij.nu

Hoi an

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

06 November 2015 | Vietnam, Hoi An

Vandaag met de scooter samen met benni van Luxemburg van hue naar hoi an gereden. De backpacks werden gebracht naar een adres in hoi an dus we die hoefde we niet zelf mee te nemen. de tocht er naar toe was super mooi. we hadden af en toe een regenbui maar dan deden we onze regenjas en poncho aan en dan merkte je eigenlijk weinig van de regen. Je was dan ook weer snel droog. onderweg zijn we een paar keer gestopt om foto's te maken van het mooie uitzicht. ook hebben we een bezoek gebracht aan de elephant springs, een grote waterval met een steen in de vorm van een olifant. Op de weg ernaar toe waren erg grote plassen dus toen was ik blij dat we met de motor de weg konden beklimmen. op de weg ernaar toe was een ook een tempel en een goud staand buddha beeld. de weg was soms best klimmen en afdalen en soms druk door vrachtwagens maar voornamelijk erg rustgevend. ook nog even zelf gereden op een stuk rechtdoor langs het strand! na aangekomen in hoi an zijn we de motor gaan afgeven en gaan douchen in hotel. daarna zijn we gaan rondlopen in het centrum. het centrum was mooi verlicht met lampionnetjes en lichtjes, kaarsjes on papieren zakjes op het water. We hebben zelf ook een lichtje in het water gezet met een speciale stok vanaf de mooi verlichte brug. was een mooi gezicht. daarna weer heerlijke gegeten en de avond afgesloten met een jasmijn thee en een goed stuk Chocolade taart.

• 07 November 2015 - 19:56

Martha:

Ben toch zo benieuwd naar al die foto's straks! Lijkt me een mooi land in ieder geval.