Hue - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lotte Kool - WaarBenJij.nu Hue - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lotte Kool - WaarBenJij.nu

Hue

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

04 November 2015 | Vietnam, Hanoi

Vandaag kwamen in de ochtend aan in hue met de bus vanuit ninh binh. We zaten weer in een sleeperbus. Waar je een soort van bed hebt. onderweg heb ik wat Nederlandsers en een luxemburger leren kennen. het regend hier super hard en ik had toen even geen regenjas want die heb ik m'n hele reis niet nodig gehad.na ingecheckt te hebben en ontbijt te hebben gegeten zijn we toch maar de regen gaan trotseren om de citadel te bekijken dat zou namelijk een van de hoogtepunten zijn. Het was mooi maar niet heel bijzonder. na de citadel zijn we gaan relaxen in het hostel en hebben we in de avond heerlijk gegeten bij Shiva een Indisch restaurant , heerlijk coconut curry. daarna nog wat gaan drinken bij de lokale bar waar ze een heel evenement maakte van de avond. Ze zetten een drankje en glazen in de fik en de drankjes waren een soort van glow in de dark en daarna nog wat spelletjes gespeeld. daarna weer vroeg gaan slapen. de volgende dag hebben we een toer gedaan met de bus en boot naar de tombs de graven van de koningen. Dit was erg mooi om te zien met allemaal Chinese tekens draken vogels en decoratie. bij de ingang staan allemaal beelden. Het lijken op bewakers. Maar het zijn een soort ministers, manderians. en olifanten beelden. aan de binnenkant is het heel vredig alleen een groot beeld of foto's van de koning. een tombe zijn we niet naar binnen geweest want die waren ze aan het repareren. ook zijn we nog naar een klein marktje geweest een koffiewinkel en de pagoda. de pagoda was ook erg mooi. Daarna nog een boottocht gedaan maar dat was niet zo bijzonder. Boot was wel mooi versiert en in een vorm van een draak. Daarna weer gegeten bij Shiva en weer vroeg naar bed. Overmorgen ga ik een tocht maken van hue naar hoi an met de motor. ik heb er zin in!