Ninh binh - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lotte Kool - WaarBenJij.nu Ninh binh - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lotte Kool - WaarBenJij.nu

Ninh binh

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

02 November 2015 | Vietnam, Hanoi

vandaag om 6 uur de bus genomen naar Hanoi waar we eerst met de minibus, daarna speedboot, weer een bus, taxi, bus. Na 6 uur waren we weer in Hanoi en zijn we naar het hostel gegaan om onz backpack op te halen. toen we onze spullen hadden gepakt gingen we met de taxi naar het busstation om de bus te nemen naar ninh binh. We zaten in een lokale bus met truttige gordijntjes en Vietnamese techno muziek. Hilarisch om de clip te zien van de muziek. Na 2 uur waren in ninh binh en gingen we met de taxi naar onze homestay. De homestay ligt er prachtig bij tussen de bergen en het water. nadat we onze spullen hadden gedropt gingen we op pad om de tempel Thai vi te bekijken, die in ee buurt van de homestay lag. De omgeving is hier super mooi en lijkt op halong bay met de rotsen uit het water. na de wandeltocht hebben we wat gegeten. ik nam de verse Vietnamese Springrolls. proefde erg gezond maar geef toch de voorkeur aan de Springrolls doe gebakken zijn. maar toch leuk om te proberen. Daarna nog een drankje gedaan in het hostel en kwamen we een bekende tegen uit cad ba. we namen een cocktail maar het wat oudere echtpaar had waarschijnlijk nog nooit een cocktail gemaakt. dus was even spannend dat ze van alles bij elkaar gooide wat op de kaart stond. Het smaakte wel okee maar het had een mooi bruin kleurtje. Zij meteen vragen of de cocktail goed was haha. Morgen gaan we fietsen door het gebied en in een roeibootje door de grond. Wordt vast weer super!