Hanoi 28 oktober - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lotte Kool - WaarBenJij.nu Hanoi 28 oktober - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lotte Kool - WaarBenJij.nu

Hanoi 28 oktober

Blijf op de hoogte en volg Lotte

28 Oktober 2015 | Vietnam, Hanoi

de vliegreis vanaf luang prabang liep heel soepeltjes, de vliegreis duurde een uurtje dus voelde als opsteigen en landen. met de taxi naar het hostel. erg drukke stad en een party hostel waar je dan ook gelijk als je binnen komt, de bar van het hostel inloopt. Nog even rondgelopen om opzoek gegaan naar een atm en iets om te eten. Maar naar een zoektocht maar besloten om te gaan slapen want ik was erg moe. de volgende dag was ik al vroeg op en ben ik de trek naar sapa gaan regelen en ben ik daarna rond gaan lopen in de stad. Je moet goed opletten als je oversteekt want ze rijden je om je voeten maar vooral blijven doorlopen dan komt het goed. Ik ben naar het hoan kiem lake. Een super mooi meer met een tempel ngoc Son op een eilandje te bereiken vos een rode brug. De tempel is niet heel bijzonder maar ligt er wel mooi bij en heeft mooie rode deuren. Een grote schildpad van 250 kg is te zien in de tempel. Rond om de tempel staan van die Pocahontas bomen en hele grote bonsai boompjes. Daarna de Bach ma temple, St Joseph Cathedral en ho chi minh mausoleum complex met ho chi minhs stilt house en one pillar pagoda. Het tradionele huis van ho chi minh en een gebedshuisje op het water die een Lotus bloem moet voorstellen. Daarna naar imperial citadel gelopen wat op de lijst van Enesco staat. Allemaal gebouwen in teken van de oorlog. Daarna naar het grotere meer tay ho gelopen, het grootste meer van Hanoi wel 15 km in omtrek . Je kon daar zwanenbootjes huren wat wel een mooi gezicht gaf aan het meer. Daarna nog naar de dong xuan market geweest een markt in een grote hal waar veel tekoop is tot haarelastiekjes en schoenen. Deze worden ook langs de weg in grote getalle verkocht. ook worden er overal grote goudvissen verkocht viel me op. Denk voor geluk. vanavond met de bus naar sapa waar ik in de ochtend zal aankomen. Dan gaan we een trekking doen en blijven we in een homestay. dong het geld hier is lastig rekenen 1 euro is 25000 dong dus je bent snel vele briefjes rijker.

• 29 Oktober 2015 - 10:46

Martha:

Zie je ook nog die typische Vietnamese kleding? Mooie (zijden?) broek met een heel lang hes erover met aan elke kant een split tot in de taille? Toi toi daar!
    XXX