chiang mai dag 9 olifanten - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lotte Kool - WaarBenJij.nu chiang mai dag 9 olifanten - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lotte Kool - WaarBenJij.nu

chiang mai dag 9 olifanten

Door: lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

18 Oktober 2015 | Thailand, Bangkok

Vandaag om 8 uur vertrokken naar het elephant nature park. in dit park worden olifanten opgevangen die mishandeld zijn in het circus, als werktuig of bereden werden. In dit park mag je als toerist helpen met het voeren en wassen van de olifant en draag je een steentje bij. De olifanten eten ook 10% van hun lichaamsgewicht op een dag en hebben medicijnen nodig, omdat sommige bijvoorbeeld op een landmijn zijn gestapt en goed behandeld moet worden. Met de minivan werden om 8 uur opgepikt en naar het park gebracht. Het eerste wat we gingen doen in het park was de olifanten voeren. we moesten daarbij achter de rode lijn blijven voor onze eigen veiligheid. Je geeft de olifant met de ene hand een aai over de bovenkant van de slurf en met de andere hand duw je het hapje aan de binnekant zodat hij zijn slurf erom heen legt. Na het eten geven gingen we uitgebreid lunchen met een buffet. Na het eten gingen we naar de waterkant om de olifanten te wassen. met een emmertje en de voeten in het water mochten we water scheppen en over ze heen gooien. Voordat ze in het water stonden de olifanten werden ze gelokt met eten en renden ze eigenlijk naar het water toe, dus we moesten wel oppassen. Ik werd ook nat gegooid door de mensen aan de andere kant van de olifant tijdens het wassen, wat wel een grappig moment opleverde. Na het wassen gingen we ice tea drinken hele zoette thee waar je ijsklontjes in kon doen. Na het drinken zijn we nog naar verschillende groepen,families olifanten geweest. lieve baby olifantjes nou ze zagen er schattig uit maar waren wel een beetje gevaarlijk. We hebben ook nog een aantal foto's gezien en een olifant in het echt die op een landmijn was gaan staan en een gedeelte van z'n voet miste. aan het eind ging het nog regenen en moesten we plaats maken voor de olifanten die kwamen schuilen onder de overdekking. een van de olifanten genoot juist van de regen en nam een modderbad. het was een erg leuke dag en geweldige ervaring om de olifanten te mogen voeren,aaien en wassen. Morgen naar pai met de minivan samen de roommates.

• 19 Oktober 2015 - 14:00

Martha:

Lijkt me zo´n super ervaring met van die imposante dieren!
    xxx Martha_RJ