bangkok 3e dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lotte Kool - WaarBenJij.nu bangkok 3e dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lotte Kool - WaarBenJij.nu

bangkok 3e dag

Door: lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

11 Oktober 2015 | Thailand, Bangkok

Vandaag naar het volgende hostel om de hoek van het eerste hostel. Back home backpackers. Hippie sfeer hangt hier en er lopen hier 2 puppies 2 bolletjes wol, super lief. Na een heerlijke kaasommeletje en mangosapje zijn we naar china town geweest met de taxiboot. Vandaag gaan we fietsen bij ko van kessel, een Nederlandse eigenaar, die helaas is overleden. Maar co van kessel bleek verder te zijn. Wij uitleggen naar een tuktuk driver dat we naar co van kessel wilde. we wisten het adres niet uit ons hoofd. zij begrepen er niks van. dus geprobeerd met handen en voeten uit te leggen dat we hun internet op mobiel wilde gebruiken om het adres op te zoeken. uiteindelijk na iedereen te hebben gevraagd, konden we op de hotspot van een thai en konden we het adres opzoeken via internet. de tuk tuk driver wist nu wel waar we heen moesten en zijn gelukkig nog op tijd gekomen voor de fietstocht. Bij de fietsgroep zaten 8 andere nederlanders naast Merijn, de Nederlandse jongen die ik had ontmoet. We kwamen de avond ervoor toevallig ook een Nederlands gezin tegen die ook de fietstocht ging doen, heel toevallig dus die zagen we vandaag weer. Toen iedereen een fiets had gekregen, gingen we op pad achter de guide aan. We hebben door chinatown gefietst door smalle steegjes langs krottenwijken, iedereen die we tegen kwam zwaaide en zeiden halooooo. Iedereen is hier zo vriendelijk en behulpzaam. We hebben onderweg ook mooie tempels, de opbouw van een vastfeest gezien en zoeten zelfgemaakt en geplatte koekjes met zoetigheid en nootjes gegeten heerlijk. Tussendoor nog even gestopt om wat te drinken en all you can eat zoete dingen eten bij een kraampje in een krottenwijkje. De fietstocht was erg leuk en interessant om ook de andere kant van bangkok te zien. Ook wel spannend met die smalle steegjes. Daarna weer heerlijk noodles gegeten met inktvis,gamba,groente en tauge. Morgen 7 uur de bus nemen naar ayyuthaya, dus 6 uur op !

• 11 Oktober 2015 - 21:49

Petra:

Hi lieverdje,

Heerlijk je enthousiaste verhaal te lezen, lekker genieten van leuke dingen doen en mooie cultuur en natuur aanschouwen! Jij gaat vast weer hele mooie foto's maken!!
    Goeie reis morgen en veel plezier, liefs en dikke knuffels Pap en Mam

• 15 Oktober 2015 - 12:50

Jody :

Wat een goed fietsavontuur Lotte! Ik kan niet wachten om de foto's te zien :)
    Nog heel veel pret xxx